Вендинговый urządzenie
Pod skomplikowanym terminem "vending" oznacza dość proste do zrozumienia zjawisko: sprzedaż
towarów lub usług bez posiadania "żywego" sprzedawcy. Jego obowiązki przejmuje automatyka.
Vending-automaty – to jest to, do czego doszła handel pod wpływem postępu technologicznego. Są
one wygodne i dla firmy sprzedającej, jak i dla kupujących. W pierwszym przypadku korzyści
polega na tym, że nie ma potrzeby zatrudniania specjalisty do sprzedaży towarów lub usług, a to
znaczna oszczędność. Nabywcy, z kolei, nie trzeba poświęcać czas komunikowania się ze sprzedawcą
można uzyskać żądany towar, nawet nie wyciągając słuchawki z uszu.
Вендинговые słuchowe – są to obiekty, zazwyczaj przypomina sobie duże szafy. Wewnątrz może być
dosłownie każdy towar, który nadaje się do rozmiaru: przekąski, słodycze, zabawki dla dzieci,
ekspres do kawy. Вендинговые automaty mają prosta zasada działania: klient podchodzi do niego,
obniża monety lub wnosi banknoty w купюроприемник, dostaje swój towar. Właściciel obiektu
okresowo pobiera pieniądze i uzupełnia asortyment lub zmienia materiały eksploatacyjne (np. wodę
na kawę).
W zależności od przeznaczenia vending-urządzenie może mieć różną wyposażeniem. Oto najczęstsze
składniki:
obudowa (zwykle jest to szafa z drzwiami);
dozownik. Mają вендинговые automaty z jedzeniem lub napojami. Dozownik oddziela część produkcji
całkowitej masy;
kodujący pojemność. Tutaj mieszczą się towary. Pojemności może być szafa z półkami lub komórkami.
Jeśli chodzi o napoje, dysku o pojemności służy jako pojemnik pod ciśnieniem;
urządzenie do kontroli ciśnienia i temperatury. Zakres stosowania – automaty do sprzedaży
jedzenia. Funkcja podstawowa – grzanie lub chłodzenie produktów.
Kończy ten "utwór" odbiornik monet lub banknotów. Czasami można spotkać oba warianty w jednym
automacie – dla wygody klientów.
Вендинговые automaty
Rozważmy podstawowe rodzaje takich urządzeń.
Sprzedaż płynów: kawa, herbata, woda, lemoniada.
Snack-automaty. Najprostszy wariant – pakujący produkty długotrwałego przechowywania (brzuszki,
czekoladki, chipsy, orzeszki). Wariant trudniejszy – jedzenie, blisko do "domowej": kanapki,
hamburgery, sałatki, pakowane w pojemniki.
Z rzeczy. Takich opcji jest trochę na rynku, ale są. Zamiast kanapek i kawy taki sprzęt
sprzedaje parasole, kapelusze, materiały biurowe, kubki, pamiątki produktów.
Automaty usług. Właściciele tego sprzętu w pełni zrozumieli, że to jest vending, i wykorzystują
tę sferę działalności na 100%. W takim przypadku nie ma potrzeby uzupełniać wyposażenie nowym
towarem. Przykład – urządzenie do ładowania urządzeń mobilnych z dostępem do internetu, sprzęt
dla taksówek. Są nawet fotele do masażu, które działają w określonym czasie po dokonaniu
pieniędzy.
Gry słuchowe. Najbardziej klasyczne to vending sprzęt to automaty, gdzie za pieniądze można
spróbować szczęścia i wyciągnąć miękką zabawkę.
To uogólniona klasyfikacja. Faktycznie można kupić vending sprzęt i dostosować go pod
dziesiątki różnych celów, tak jak sama "skrzynka" – to jest podstawa, którą można modyfikować i
dostosowywać do konkretnych potrzeb.
vending sprzęt
Teraz do zabawy – zwrot вендинга. Warto zrozumieć, że dwa różne urządzenia, umieszczonych w
różnych miejscach, mogą przynieść zupełnie inne pieniądze. Nie ma konkretnych liczb zarobków,
który na pewno przyniesie ten biznes.
Istnieją trzy główne czynniki, które mają wpływ na zwrot z вендингового automatu. Pierwszy –
lokalizacji urządzenia. To powinno być miejsce publiczne, odpowiednie specyfiki produktów, na
przykład: model z zabawkami dla dzieci lepiej umieścić w cyrku lub w kinie, a kawowy obiekt,
вендинговые sprzedające gorące jedzenie – w miejscu skupiska biur.
Drugi czynnik – jakość produktów. Kwota jednego zakupu jest zwykle niewielka (na przykład 1-2
dolary za kawę), dlatego ważne jest, aby umieścić klienta "w wątku". Można to zrobić, tylko
proponując wysokiej klasy kawa, herbata lub przekąski od dobrego producenta.
Trzeci czynnik – cena. Kupić vending-automaty – to jedno. Inna sprawa – poprawnie opracować
biznes plan i popracować nad cen. Od tego etapu zależy zwrot z inwestycji.
Wielu specjalistów wyrażający średni okres zwrotu z inwestycji na poziomie 1-1,5 lat. Jako punkt
odniesienia taką cyfrę można użyć. Ważne: nie rozpaczaj, jeśli na pierwszych etapach zyski nie
spełnia twoich oczekiwań. Często aparaty zaczynają dawać wymierne "wydech" na trzecim-czwartym
miesiącu, kiedy ludzie mają już świadomość tego, gdzie można uzyskać szybko i tanio picie,
jedzenie lub usługi.